jump to navigation

Salam dari Kampung.. July 18, 2008

Posted by ibnukhair in Celoteh.
trackback

Salam sayyidul ayyam…

Dah dua hari Safiyyah luangkan masa di kampung yai and nyai Kota Tinggi. Menulis sedikit di hari penghulu segala hari ini… Jumpe ngan Mak Uda, Mak Usu ngan auntie Tina.. Dah dekat 4 bulan tak balik.. Abi dan ummi balik, tunaikan hak buat yai and nyai.. Ziarah keluarga..

Ingat nak balik hari Khamis, tapi dapat SMS yai kabo nyai jatuh sakit.. Abi pun gegas siapkan kerja dan petang Rabu tu jugak balik. Wabak demam cingukunya katanya. Satu Johor kena.. nyai pun antara yang last kena, jenjiran nyai yang lain sume dah kena… Nyamuk adik beradik aedes ni mengakibatkan sakit sendi dan tulang. Hmm, kalau kene kat orang yang dah berumur, maunya tak boleh bangun.. Sian kat nyai.. Safiyyah doakan nyai cepat sembuh.. Muga tawa riang Safiyyah yang sedikit menggamatkan rumah nyai yang biasanya sunyi tu mampu menjadi pengubat ..

Cay la.. pen off.. Nak bersihkan diri.. Kan ke hari Jumaat.. Dah lupe ye? Sunnah Rasulullah tu 🙂 Jom jom, pakat kemaskan diri.. Oh ye, nyai tu nenek dan yai tu atuk… Maklum ar, cucu orang Jawa katakan 😉

Pen off,
Safiyyah Khairah
Felda Tunggal, Kota Tinggi..

 

Advertisements

Comments»

1. ateh - August 6, 2008

correction..chikungunya…

2. ibnukhair - August 6, 2008

Thoyyib..Thoyib. Masheh Mok Teh.. Dok sesia hantar India jadi doktor.. Nanti leh ar Safiyyah jumpe Mok Teh sesakit.. hehe


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: