jump to navigation

The Adventure Had Just Begun June 22, 2009

Posted by ibnukhair in Jalan Da'wah, Sketsa Kehidupan.
Tags:
trackback

Ummi, benda lain tu abi tak berapa risau.. tapikan… abi risaukan satu benda je bila ummi pergi kursus ni. Ummi tau apa…

Tau.. solat jemaah kat surau.. Ummi melirik sayu..

[Abi tersenyum.. girang]

Abi cium ke tiup tuu... isk isk..

Abi cium ke tiup tuu... isk isk..

Dalam layu mata yang meminta dibelai, sempat kucuri dengar bual ummi dan abi di bucu katil. Semalam sudah ummi tinggalkan kami berdua.  Ummi berkursus di CIAST, Shah Alam. Bermulalah pengembaraan ala-ala klasik kami dua beranak di rumah no 37 [wink wink ;p ]..

Kasihan kulihat abi. Terpaksa bersengkang mata melayan anaknya yang baru dilatih untuk bercerai susu. 12:30 mencari susu… pukul 2 baru sudi dipujuk, itupun air masak 3 aun diteguk membasahi tekak. Tah pukul berapa lagi tangisanku memecah hening pagi. Ummi, miss ya a lot! Aiyayaya… taper bi… nanti kita naik moto sesama and solat kat surau sesama cay.

Abi, sabar ye… tinggal 2 minggu 4 hari je :p Let we do it together. Ikhwah pun kena kuat bab jaga-jaga anak ni.. Kan bi kan? Hehe

Ummi, wanna tell you that we miss ya a lot! [wink wink ;*]

S.K.K.R

Advertisements

Comments»

1. azril'kiara - June 23, 2009

shah alam PING to rumah no 37, melaka.
reply in 300ms =D

2. azril'kiara - June 23, 2009

ana cadangkan bg tugasan pd ikhwah Melaka yg sedang menggangur tak de kejer. Alang2 sambil2 bertugas utk Pembina, ana rasa menjaga benih2 da’wah jg sama penting. at least, practice make perfect for them ! =D

3. ibnukhair - June 23, 2009

Ammu Buroq,

Cadangan cadangan jugok… Borang dah sign lom? Leh laa nanti kalau pie Shah Alam, kita ikut ummi untuk bagi kat achik jaga kan.. Uhuks

Sign cepat sikit deh ;p

Wassalam
S.K.K.R

4. azril'kiara - June 23, 2009

(err..)
masuk bab ni mmg lemah sket ..

tunggu ammu nurul jalan dulu .. =P

5. ibnukhair - June 23, 2009

Huhu..

Alangkah indah bila dedua diarak menguntum senyum bersama… Owhh..

Dah dah.. jangan bagi banyak alasan… Duit kat poket dah melimpah tuuu… jalan sekali… Jimat kos penyelenggaraan…

Pang pang kopan gibing gibing kopang kopang kopang…

SKKR

6. Mok Su - June 25, 2009

Assalamualaikum..
Safiyyah..ooOo…Safiyyah..

Yai ngan Nyai tanye bile nak balik kampung..
Tu ummi takde, meh dok ngan Nyai n Yai kat sini..
Moksu pun ade buleh jage..
Bulan Rejab ni dah ada mood Syawal tau!
Lambat tunggu Safiyyah balik, Yai ngan Moksu dah cat rumah cantik2..
Kaler PINK!

Yuk! ajak Abi balik eh~

7. al-kandahlawi - June 30, 2009

nyai and yai melaka ada nih.:P

to blankurt kiara :

list nama ngko dah naik..hahaha.

we miss safiyah too 😀


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: