jump to navigation

Dedikasi untuk Ummiku sayang… Ingatan buat diriku. November 27, 2009

Posted by ibnukhair in Celoteh, Tazkirah.
Tags: ,
trackback

Salamun’alaikum semua…

Allahu akbar wa lillahil hamd.. Eid mubarak. Kullu ‘am wa antum bi khair. Safiyyah sekeluarga mendoakan agar barisan pejuang di jalan Allah make it a little newborn, makcik kantin, pakcik sapu jalan, ammu pam minyak, achik jaga kaunter resepsi, atok yang berkorban di perbatasan dan nenek yang menanti kepulangan cucunya agar senantiasa istiqamah dalam memberikan pengorbanan terbaik buat ummah ini.

Dari izzah seorang dai’e, Safiyyah katakan bahawa diri ummah seluruhnya lebih kami cintai dari diri kami..

As lama Safiyyah tak berceloteh.. so sikit-sikit dulu la deh.. Laa ni celik dari tidur, balik dari taska Safiyyah dok  layan siri video Islami ni.. nak dedikasi untuk adik 😉

Hmm.. as the topics says, tahniah buat Ummi. Rezeki adik agaknya. Rezeki Safiyyah last time, ummi dapat pindah duduk ngan abi ;). Allah dah cipta rezeki pelbagai untuk kita. Kita je yang terkadang rasa tak pernah cukup. Then, menjadikan kita kurang bersyukur.. Huhu. Apapun terngiang ayat yang abi sedang duk refresh laa ni. Muga ianya tak jadikan kita insan yang makin lupa akan tanggungjawab kewujudan kita ya ummi…

atau siapa Dia Yang dapat memberi rezeki kepada kamu jika Allah menahan rezekiNya? (tidak ada sesiapapun), bahkan mereka (yang musyrik itu) kekal terus Dalam keadaan sombong angkuh serta melarikan diri (dari kebenaran). [QS 67:21]

Ummi..

Allah kasi 44 dan Allah uji dengan pizza… Kita tunggu pizza kat syurga lah mi ya 😀 Mesti Allah kasik topping kaw-kaw punya.. Tak sabor! InsyaAllah adik faham tu..

Kepada Allah jua selayaknya pujian..

Salam dari perantauan,

SKKR
Eid Adha  1430H

 

 

 

Advertisements

Comments»

1. MokSu - November 28, 2009

Salam EidulAdha Safiyyah sekeluarga.

Amacam ummi? sehat doh eh adik tu?
Kalau gitu, alhamdulillah..

Ingat nak singgah Melaka cuti nih, tapi cam tak dan jek..
Nyai tu kangen banget sama S.K.. eheh,mujur teknologi canggih. Dapat gok jumpe cucu2 ksygn..
Takpa aih, tunggu adik dulu la..Kang kita serbu rumah Safiyyah eh..
Get ready! ^_^

ibnukhair - November 28, 2009

Mok Su, Kullu ‘am wa antum bi khair

Jalan terus, takyoh tunggu tunggu… Cuti sekolah watpe duk rumah…

Ingat nak pie Zoo Melaka ni.. jom jom… amcam weekdays minggu depan before adik say Hi! York kita…


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: