jump to navigation

Uswah Khairah December 18, 2009

Posted by ibnukhair in MyUsrah.
Tags: ,
trackback

Assalamu’alaikum Warohmatullah

Rafak ta’zim dan kehambaan buat Pencipta sekalian alam. Selawat dan Salam buat Baginda junjungan SAW dan mereka yang terusan komited dengan jalan hidup yang diajari Baginda SAW.

Uswah Khairah…

Ahlan. Selamat berhijrah dari alam kandungan ummimu ke alam dunia yang penuh rona dan liku. Abi, ummi dan akak Safiyyah mendo’akan yang terbaik buat kamu. Muga-muga Allah memberikan kamu jagaan yang terbaik..

لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِيهِمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَمَن يَتَوَلَّ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ

Demi sesungguhnya! adalah bagi kamu pada bawaan Nabi Ibrahim dan pengikut-pengikutnya itu suri teladan (contoh ikutan) Yang baik, Iaitu bagi orang Yang sentiasa mengharapkan keredaan Allah dan (balasan baik) hari akhirat. dan sesiapa Yang berpaling daripada mencontohi mereka, (maka padahnya akan menimpa dirinya sendiri), kerana Sesungguhnya Allah Dia lah Yang Maha Kaya, lagi Maha Terpuji. [60:6]

Uswah Khairah,

Contoh ikutan terbaik! Begitulah do’a kami sebagai melaksanakan antara tanggungjawab utama ke atas kamu. Jauh di sudut hati, senantiasa terungkap kalimah doa dan harap agar kamu membesar sebagai seorang pejuang agama yang mampu memberikan suri teladan yang kelaknya mengesani pola persekitaranmu kepada kehambaan total kepada yang Hak.

Uswah Khairah,

Di atas bahumu kami letakkan harapan agar kamu membesar dalam belaian agama. Duhai anakku, lengkapkanlah dirimu dengan suluhan Al-Quran dan gemerlapan kehidupan Baginda Muhammad SAW yang kita kasihi. InsyaAllah, abi dan ummi akan senantiasa di sisimu… membesarkan kamu dengan penuh kasih sayang sehingga kamu memiliki ciri-ciri wanita Muslim yang komited pada suruhan Allah dan Rasulnya.

Uswah Khairah,

Abi dan Ummi mendo’akan agar kamu membenarkan doa yang tertera pada namamu. Ingatlah duhai anakku. Massa menantikan contoh terbaik untuk mereka teladani. Nah! Inilah peluangmu untuk kamu bawakan kepada mereka solusi yang diajari Islam. Mudah-mudahan, pada kamu terpancar cetakan Allah dalam segenap percakapan, penulisan dan perwatakanmu. Muga kamu punyai izzah untuk terus menjadi yang terbaik. Sesungguhnya, untuk menjadi yang terbaik, harusnya kamu patuhi dan tunaikan tanggungjawabmu kepada Rabb yang menjadikanmu. Dialah Tuhan yang Maha Esa. Memilih untuk menjadi yang sebaliknya pastinya satu tindakan yang tidak bijak dan di luar kewarasan manusia.

O Allah, kepadaMu kami menyembah dan kepadaMu kami memohon pertolongan.

Moga Kau jadikan kami hambamu yang soleh wa musleh. Tikamana kami mengabaikan perintahMu, maka perbetulkanlah langkah kami dan tunjukkanlah jalan yang benar.

O Allah, jadikanlah pada kami suri teladan yang sempurna buat contoh kepada hambaMu yang lain. Jadikanlah dari kami keturunan pejuang agamamu silih berganti. Golongkanlah kami di antara mereka yang menikmati syaheed di penghujung jalan kehidupan.

O Allah, selamatkanlah kami dan ahli keluarga kami dari marak Jahannam, dan berikanlah kami nikmat al-Firdausimu.

Buat sekalian pengunjung tateh ibnukhair, mengumumkan ko-editor yang baru, Uswah Khairah Binti Khair Razlan!

Salam Hijrah!

Memantap Ukhuwah, Memperkasa Ummah!
A.S and U.S
SKKR
UKKR

Advertisements

Comments»

1. MokSu - December 21, 2009

Salam..

Ahha! Ingatkan nak buat series of name-S.K.K.R..
Eheh.. Kali ni U.K.K.R rupanya..
Jangan rebut signature udah le eh..
Alalala..comey2 anak buah MokSu nih..
Jadi srikandi Islam masa akan datang yek..aMiin~

[Manenye gambo Safiyyah kiss adik tuh??]

U.K.K.R - December 21, 2009

Mok Su ni…

Gambor tuh ada, simpan dulu untuk kegunaan akan datang 🙂

Dengar citer KASBI 09, team Mok Su kalah teruk ngan team Melaka.. Mujur Uswah lom leh main laie…. Kalau tak laie teruk.. Hehe

2. MokSu - December 23, 2009

Eh..elopp..

Tak dan main ngan Melaka arr.. Kene belasah sama DHL..
Kalah tipis sama Nilai.. Haih!
Takpa, umur setahun jagung timba pengalaman dolu arr gamaknye..
Siap arr jumpe next tyme..!

[Haa..kite tengok arr kalau Uswah dah bleh maen..Betui dop bley menang.. Kak Safiyyah pon takat juara beskal jer~ =p]

ibnukhair - December 23, 2009

Nada keciwa nampak..hehe

Hoho.. Kalau DHL dah kene belasah.. Melaka apetahlagi.. ahaks

Tapi mujur laa tak ketemu kan, kalo dok tak dapek Uswah nak rasa hadiah baby comey dari Mok Su pulok.. Kui kui..

3. truecaliph - January 1, 2010

Moga menjadi mujahidah sehebat nama yg diberi abi & umi. nanti dah besar sket boleh main dgn solahuddin yer. Kak Safiyyah kena jaga adik baik2 yer 🙂


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: